Открытый урок по теме "Clothes". 4-й класс

Разделы: Иностранные языки


Совершенствование речевого лексического навыка проводилось посредством активизации лексических единиц в учебном разговоре в составе диалогических высказываний в ситуациях общения, организации и проведении игры направленной на активизацию ранее изученной лексики.

Данный урок предполагает формирование лексического навыка, т.е. овладение обучаемыми правилами соотнесения конкретной лексической единицы с другими лексемами в тематической и семантической лексических группах, а также употребления лексических единиц в высказываниях. Следовательно, в данном уроке введение лексических единиц осуществляется путем демонстрации обозначаемых предметов, их изображения на картинках и соответствующего многократного называния слова изолированно или ситуативно.

Ход урока

Уровень владения иностранным языком средний (pre-intermediate)

Лексика по темам: одежда, цвета. Структуры: I wear.... Вопросительные формы

Новая лексика: jeans, trousers, skirt, blouse.

Цели:

образовательная:

  • активизация ранее изученной лексики по теме “Одежда”
  • введение и первичное закрепление новых лексических единиц по теме “Одежда”.
  • говорение, диалогическая речь по теме “Одежда”

развивающая - Создать условия для развития

  • навыков аудирования, извлечения необходимой информации при восприятии предложений на слух
  • навыков работы с различными материалами (бумага, клей)
  • развития творческих мыслительных способностей
  • развития смысловой догадки
  • умения работать в парах, группах

воспитательная - создать условия для воспитания

  • эстетического вкуса
  • чувства коллективизма
  • фантазии, воображения
  • интереса к урокам иностранного языка
  • интерес к участию в коммуникации на иностранном языке

Материалы и оборудование: доска, картинки, плакат “Одежда”, учебники.

Ход урока

время этап урока действия учителя действия учащихся модель взаимодействия
2' Introduction Good morning, boys and girls.

Sit down, please

What date is it today? What day of the week is today? How are you? Liz, how is your sister Ann?

And look at me I'm fine today, because I'm so beautiful I have new clothes. We talk about clothes today and learn new words.

Good morning, teacher.

(Ps sit down.)

Ps answer my Qs and ask back

T-C

Т-Р

3’ Warming up Revision of the words. Guessing-game (see application 1) Pupils try to guess and name all the clothes. P-T
3'

 

Practice

 

What do you wear when it's cold| hot? Ask each other in pairs. Ps ask each other one pair

answers

Pair work

Pl-P2

8' Presentation I have some more pictures. Look at the B|B. Listen to the sentences and match pictures with new words. For ex. I wear green sweater.

Boys and girls like to wear blue jeans.

Mary wears a yellow skirt and a red blouse.

Father likes his brown trousers.

Make your own sentences with these words. Write down new words into the dictionaries.

Look at me I'm wearing blouse, jacket, trousers and shoes. And what is Vlad wearing in?

Ps get cards and follow the

instructions.

If they are right they can read

YES on the other side.

(see application 2)

Listen and repeat to the

sentences.

Answer the Q.

Individual

P-C

3’ Physical minute And what about you? Vlad ask your friends to do exercises and show their shoes. Vlad and class do exercises. P-C
10' Practice We should wear different clothes for different situations and today we have two Qs. What do we wear to school and for a walk?

Let's divide into groups (boots\shoes)

Ask your classmates and fill in the tables.(see application 3) You have 5 minutes.

So what must we wear for school and for a walk Raya?

Sit in groups.

ask and answer the Qs and fill in-the table.

One P present results near the

B\B. Ps from another group listen and answer the same

Group work

P-C

Т-Р

3' Round up Your home task will be to guess the crossword on page 236. What did we do on our today's lesson? Look here these new words we will take them the next lesson. You worked very nice today. Marks. Thank you. Goodbye. Write down H\t. Ps answer the Qs

Goodbye.

T-C

16.02.2007