Урок английского языка во 2-м классе по теме "Внешность человека, игрушки"

Разделы: Иностранные языки


Цели:

  • активизировать изученные лексические единицы и структуры по темам “Внешность”, “Игрушки” в речи, расширить словарный запас учащихся;
  • развивать навыки аудирования, чтения, письма и говорения;
  • совершенствовать произносительные навыки учащихся;
  • воспитания интереса к изучению английского языка.

Приложение 1, Приложение 2

Ход урока

1. Цель урока

Учитель: We are going to talk about toys we’ve got and we’ll try to describe our toys.

2. Фонетическая зарядка

Помогает нам потренироваться в произнесении английских звуков и слов наш герой – Mr. Tongue.

[h] – hair, hare, hand-hands, horse, hello
[ ] – thanks, think, mouth, feet

– Listen to me and repeat after me;
– Clap your hands when you hear the names of the animals at first, then the names of the parts of our body;
– Find the odd word – why do you think so?

3. Игра “Мяч”

Бросая ребятам мяч называю слова по темам обозначенным вначале урока по-русски, а они возвращают мне мяч, переводя слово на английский язык.

4. Игра “Touch your…”

Прошу дотронуться до той или иной части тела.

5. Игра “Фантастическое лицо”

Прошу нарисовать лицо по моему описанию.

Listen to me and draw a fantastic face by my description – It has got 4 eyes, 2 ears, 3 noses, 2 mouths, dark hair. Isn’t it fantastic? Один ученик выполняет это задание у доски.

6.

Guess these words please and write them down in your copybooks:

e.e, e.r, n.se, f..t, h.nd, m.u.h.

Один ученик выполняет это задание у доски.

7.

And now let’s train our reading skills. Please, read the card:

  • I have got eyes
    I have got blue eyes
    I have got big blue eyes
    I have got big blue eyes and a nose
    I have got big blue eyes and a red nose
    I have got big blue eyes and a red small nose
  • It has got hair
    It has got dark hair
    It has got dark hair and ears
    It has got dark hair and yellow ears
    It has got dark hair and yellow big ears
    It has got dark hair, yellow big ears and a mouth
  • I have got
    I have got a doll
    I have got a doll and a bear
    I have got a doll and a teddy bear
    I have got a big doll and a teddy bear
    I have got a big doll and a small teddy bear
  • have got
    I have got a soldier
    I have got a soldier on the table
    I have got a soldier on the table and a ballerina
    I have got a soldier on the table and a ballerina in the
    box

8. Let’s have a rest (физкультминутка)

Head and shoulders, head and shoulders
Knees and toes, knees and toys
Ears and mouth, ears and mouth
Eyes and nose, eyes and nose.

Let’s sing a song (ex.3 p.87 in your Student’s book). [1]

9.

We are going to have a talk now. I’ve got a teddy bear and a doll. Look at them. Do you like them? Ask questions about my teddy bear and my doll. You should look at the blackboard:

How many eyes have you
ears
noses has your teddy bear got?
What feet
hands your doll
mouth
toes

10.

Now look at the blackboard and listen to my story:

I’ve got A DOLL.
It has got BLUE eyes.
It has got RED hair.

Describe your toy. Заменяя выделенные слова в схеме, ребята описывают свою игрушку.

11. Домашнее задание

Описать свою игрушку или “фантастическое лицо”.

12. Итог, оценивание

Какое задание показалось интереснее всего, а какое – наиболее сложным?

Приложение 1, Приложение 2

Литература

Быкова Н.Б., Дули Дж., Поспелова М., Эванс В. “Английский в фокусе”. Учебник для 2 класса общеобразовательных учреждений. М.: Express Publishing, “Просвещение” 2007.