Открытое внеклассное мероприятие по английскому языку "HEALTH RACE" (марафон здоровья для учащихся 3–4-х классов)

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (25 МБ)


Цели:

  • Познавательный аспект – закрепление глаголов действия и названий видов спорта, формирование навыков чтения фонетической транскрипции лексики по теме, расширение кругозора учащихся ,знакомство с фольклором (пословицами) страны изучаемого языка.
  • Развивающий аспект – развитие способностей к распределению и переключению внимания, к непроизвольному запоминанию при восприятии на слух, развитие способностей подбора выражений, адекватных ситуации, развитие творческих способностей учащихся.
  • Воспитательный аспект – формирование потребности и способности к сотрудничеству и взаимопомощи при работе в группе, воспитание здорового образа жизни.
  • Учебный аспект – совершенствование навыков аудирования и воспроизведения песен на слух, развитие умения читать фонетическую транскрипцию и буквенный образ слов, развитие языковой догадки, совершенствование лексических навыков говорения.

1. Этап подготовки.

Во время подготовки к празднику следует раздать учащимся стихи о спорте и здоровом образе жизни, выучить слова сложных песен (на усмотрение педагога).

Для оформления можно использовать картинки и плакаты со спортивными атрибутами и детские рисунки на тему “Здоровый образ жизни”.

Для проведения мероприятия необходимо подготовить: презентацию; карточки с тематическими фразами.

На марафон здоровья могут быть приглашены члены администрации школы, учителя, родители. Следует заранее подготовить и вручить им приглашения.

2. Этап проведения.

Праздник должен проводиться в большой классной комнате или зале. Ученики располагаются по кругу на стульях так, чтобы ведущим было всех видно, а учащимся легко было выходить к импровизированной сцене для участия в играх и исполнения песен.

3. Ход мероприятия.

На экране пословица : “A sound mind in a sound body” (Слайд 3)

Pupil 1:

A day for you
It is important to start your day with a smile, 
Look outside the window for a while, 
Look at the clear blue sky, 
The birds are also flying high, 
So, freshen up a bit for today, 
As its start of a bright day, 
Good morning to you, 
Have a nice day!

T-1. - Good morning , everybody! Let’s start our Health Race with exercises!

Stand up, please!

Учащиеся выполняют зарядку под музыку на англ. языке (Слайд 2)

- Look at the blackboard. Can you translate this proverb? (Слайд 3)

Учащиеся переводят пословицу с помощью учителя.

- Дословный перевод: Здоровый дух в здоровом теле.
Русский аналог: В здоровом теле здоровый дух.

T-2 - Now, Look ! You have Russian proverbs on the blackboard and English words to make up the equivalents. (Слайды 3,4,5)

1). Съедая одно яблоко в день, вы оставите вашего доктора без работы.

(the doctor, keeps, a day, An apple, away.)

2 ). Доброе здоровье дороже богатства.

(wealth. Good, is, health,above)

3). Кто рано лег спать и рано встал утром, тот будет здоровым, богатым и мудрым.

(to bed, to rise, Early, early, makes, and, a man, healthy, wise. wealthy, and)

T-1 -Are you healthy?

Ch.- Yes, we are.

T-1 - What do you do, when you get up? (Слайды 7-12)

P1,2,3 ...-Brush my teeth./ Take a shower./ Do morning exercises./Cut my nails...

T1 - You’re right. Well done! Let’s sing “Brush Your Teeth”.

Учащиеся поют песню “Brush Your Teeth”. [1]

Do you know the proverb: ”Eat to live, not live to eat.”- “ Есть, чтобы жить, а не жить, чтобы есть”? (Слайд 13)

What can you eat to be healthy? (Слайд 14)

P1,2,3 ...- Fruit. Vegetables. Drink water or juice. Salad...

T-1 -Excellent! Let’s sing a song about healthy food.

Учащиеся поют песню “Healthy Food Will Make You Smile”. [2]

T-2  – How can you stay healthy?

P-1,2,3..- Run./ Ride a bike./ Swim./ Skate...

T-1 - Can you recite poems about sport and games?

Учащиеся читают стихи про спорт.

P-4:

Basketball is My Favorite Sport

Basketball is my favorite sport.
I dribble up and down the court.
The ball goes bouncing off my toes
And beans the teacher on the nose.

He stumbles back and grabs his nose
And hits the wall and down he goes.
The other players stop and stare.
They have never heard the teacher swear.

With no one playing anymore.
I grab the ball. I shoot. I score.
I love this game! It is so much fun.
The teacher cried, but hey--we won.

P-5,6,7:

I played my game

I played a game.
I rode my bike.
I had a snack.
I took a hike.

I read a book.
I watched T.V.
I built a fort.
I climbed a tree.

I surfed the web.
I played guitar.
I caught a bug
inside a jar.

I called my friends.
I dug a hole.
I kicked a ball.
I scored a goal.

I had a swim.
I learned to skate.
I played with toys.
I stayed up late.

It's fair to say
I do like school,
but even more, though,
weekends rule!

P-8:

One day my little boy of three
With great big smiling eyes
Said, "I'm going to play some volleyball
With all the bigger guys!"

P-9:

Sports inspire us, 
to compete. 
Winning over losing, 
is much more sweet.

P-10:

We do it because, 
we love the game. 
Life without sports, 
would not be the same.

P-11:

There's a sport for everyone,
There's a sport for everyone-
Baseball, soccer, basketball;
Sports are so much fun!

P-12:

Skateboarding
tricks, adreniline
riding, rolling, doing
it's my favorite hobby

P-13:

Can you hop like a rabbit?
Can you jump like a frog?
Can you walk like a duck?
Can you run like a dog?
Can you fly like a bird?
Can you swim like a fish?
Can you be like a good child
As quite as you wish?

T-1 - You’re doing great! So, you see that sport could help you to stay healthy.

Учащиеся поют песню “The Healthy Habits Song” [3].

T-2 - Let’s play games.

Games

Some words about HEALTH are hidden there. 

– Look at the cards. Try to guess what words are hidden. (Слайды 15, 16)

11-5-5-16 6-9-20
2-18-21-19-8 20-5-5-20-8
23-1-19-8 8-1-14-4-19
16-12-1-25 19-16-15-18-19
4-18-9-14-11 23-1-20-5-18

Here is the key:

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26

T -1 – Now, look at the board. Here you see some pictures with healthy and unhealthy habits. Choose only healthy ones.

Учащиеся выбирают картинки на табло, которые соответствую здоровому образу жизни. (Слайд 17)

T-1 - Good of you!

T-2- Keep your body clean, eat healthy and stay fit with exercise. Now you know, that “Health is better, than wealth.”

T-1 - Let’s dance, because dancing also helps to stay HEALTHY.

Учащиеся поют песню “Let’s start jump”[4]

Ресурсы:

  1. “Healthy Food Will Make You Smile” - https://www.youtube.com/watch?v=cZ60zhvMlGk
  2. “Brush Your Teeth” - https://www.youtube.com/watch?v=-aY18vhaiNo
  3. “The Healthy Habits Song” - https://www.youtube.com/watch?v=9Fr1iDqemjY
  4. “Let’s Start Jump” - https://www.youtube.com/watch?v=Qgq8nZqYNmE
  5. Стихи : http://www.wishafriend.com/goodmorning/id/8194/#8Rplz1X2tARyu6M7.99,
  6. www.familyfriendpoems.com, www.allbestmessages.com