Открытый урок по английскому языку в 3-м классе на тему: "Travelling with English"

Разделы: Иностранные языки


Цели урока:

  • Развитие навыков устной речи, чтения, аудирования, умения составлять предложения.
  • Воспитание трудолюбия и усидчивости, интереса к английскому языку.
  • Расширение кругозора учащихся

Оборудование: карточки, телефон, картинки, географические карты, учебник “Way Ahead 2”.

ХОД УРОКА

I. Организационный момент и приветствие. Сообщение темы и целей урока.

T - Good morning, children. I am glad to see you.

CI – Good morning, good morning!
Good morning to you!
Good morning, good morning!
We are glad to see you!

T - Sit down! Calm down. Show me your text-books, copy books. I see you are ready for the lesson. Today we are going to read very interesting texts, play games. Do you like to play? You will speak about places where people speak English. You will show your projects.

- What day is it today?

- It’s Friday.

- Is it Sunday today?

- No, it isn’t.

T (показывает карточку). It’s Monday. What do you do on Monday? Etc.

T - Can you read?

Раздаётся телефонный звонок.

Т – Hello! Who are you?

– Oh, you are Mike. And where are you from?

– Are you from America?

– Oh, you want to go to Sterlitamak and meet with our children. OK. Welcome to our gymnasium.

– Ребята, что вы поняли из этого телефонного разговора? Верно, к нам хочет приехать мальчик из Америки. Он хочет познакомиться с вами. А вы этого хотите? WeII. Тогда для этого нам необходимо повторить слова и выражения, которые мы уже с вами знаем. (What do you understand? A boy from the USA wants to come to us. He wants to make friends with you. Do you want? Let’s revise the words you have already known.)

II. Фонетическая зарядка.

T – What, where, when, why. Where are you from?

P1,2 ,3 - I am from Russia?

T – Where do you come from?

P 4,5,6 - I come from Russia.

III. Речевая разминка.

T – What season is it now?

P1 – It’s winter.

Ps – It’s winter.

T – The poem is about seasons. Listen.

Spring is green,
summer is bright,
autumn is yellow,
winter is bright.

Ps – (повторяют)

Затем учитель стирает по одной строчке.

IV. Активизация лексического материала по теме.

T –  Теперь давайте вспомним названия стран, в которых говорят по-английски. Can you name these countries?

Ps – America, Australia, England, Canada, New Zealand.

T – Splendid!

V. Проверка домашнего задания.

T – Thank you. It’s time to listen to the tape-recorder.

(Ps listen to).

T – Who can read?

(Ps read in a chain)

T – Who speaks English? Who speaks Chinese? Who speaks Arabic? What does Linda speak? What do you speak?

Ps –

T – Let’s work in pairs. Ask each other where they live. Поинтересуйтесь друг у друга, где живут ребята. Не забудьте о словах помощниках. Can you name them?

Cl – Do & Does.

Cl – (work in pairs)

VI. Физкульминутка.

VII. Ролевая игра.

T – What a surprise! We have a guest. What do you want to ask him?

Cl – What is your name? How old are you? Are you a pupil? How are you? Where do you come from? Do you live on a farm? Do you live in a big town? Do you live in a small town? What town do you live? Can you speak Russian?

T – Can you show your country on the map?

Mike – Do you like to play? It’s a guess game.

T – Ребята, Майк будет описывать животных. Ваша задача догадаться, что это за животное.

Mike – They live in the sea. They are very big. They like cold water.

Ps – Are they …? (p.58)

Mike – They live in America. They like hot deserts.

Ps – Are they …?

T – Thank you Mike. А сейчас еще одна игра. Достаньте журнал “Шляпа”.

VIII. Listen to the song. Listen to me again. Fill in the blanks with the correct words. Read together. Now sing together. Learn this song at home. (Grammar Chants)

IX. Projects.

T – Now let’s listen to you. You have projects. Will you show them?

X. Итог урока: Что мы узнали нового на уроке. Чему научились? Рефлексия. Оценки.