План-конспект урока английского языка по теме «Цирк». 5-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 5

Ключевые слова: английский язык


Цели урока: Создать условия для систематизации знаний и умений по теме «Цирк».

  • провести практику чтения по теме «Цирк»;
  • активизировать лексику по теме «Цирк»;
  • закрепить лексику по теме «Цирк» в аудировании;
  • проверить зрительную память обучающихся;
  • проверить знания обучающихся в выполнении лексико-грамматических упражнений.

Задачи урока:

Образовательные:

  • закрепить лексику по изученной теме;
  • развивать наглядное мышление, память и речь;
  • совершенствовать навыки устной речи;
  • создать среду и мотивацию для использования полученных умений и навыков устной речи по заданной теме;

Развивающие:

  • развитие навыков чтения, говорения, аудирования речи по теме «Цирк»;
  • обогащение и усложнение словарного запаса обучающихся;
  • Развитие зрительной памяти обучающихся;

Воспитательные:

  • осуществление нравственного и эстетического воспитания.

Ход урока

1. Организационный момент

- Good morning (afternoon) children.

- Good morning teacher!

- I am very glad to see you.

- We are very glad to see you too.

- Take your seats please.

- Who is absent today? (дети перечисляют отсутствующих)-определить ребенка.

2. Речевая разминка

Answer my questions, please:

- What season is it now ?(It's winter);

- What month is it now ? (It is February now);

- What is the date today? (Today is the fifth of February);

- What is the day of the week today? (It is Monday today);

- Is it cold or hot outside? (It's cold outside).

- Thank you.

- Boys and girls, now you should guess what we are going to talk about today. What is the theme of our lesson? Let's look at the blackboard. You can see that crossword. I shall ask you the questions and you will answer them. Listen to the first question. (дети слушают вопросы и выходят к доске, чтобы написать ответы). … Please, go to the blackboard and write down this word down.

1. The animal that can hang by its long tail.
2. The animal with black and orange stripes.
3. The animal that sleeps in winter.
4. You need one of these small thing to get into the circus.
5. Translate into English «смешной».
6. Clown has big red … .

- So, who can name the theme of our lesson? (It is «Circus»).

- Yes, you are absolutely right , the theme of our lesson is «Circus».

- I'm sure, that today you'll get some more information about «Circus». But first of all, let's make sure, that you can pronounce some words. Look at the blackboard and repeat after me, please. (Запускается презентация с картинками и словами, которые повторяют дети за учителем).

- Open your textbooks, please, on page 33. Exercise 4 and look at the picture and listen. (Включается аудиозапись №96 с текстом).

3. Тренировка навыков выразительного чтения текста

- So, Let*s read and translate the text. (Дети читают и переводят текст стр. 33 упр. 4А).

- Good !Thank you very much!

- Read the task of Ex. B. (Say what numbers they are in the picture). Let*s do this task.

Проверка понимания прочитанного текста.

- We have already read the text and it's time to answer the questions about this text.

- Open you books, please, on page 34 ex.5. (Дети отвечают на вопросы из учебника).

4. Физкультминутка

Oh, my friends, we are so tired. Let's relax. Stand up, please, and repeat after me. (дети встают и вместе с учителем делают упражнения).

I like it. (руки напротив живота отводим и приближаем).
I like it very much. (руки чуть выше живота отводим и приближаем).
I love it.(руки напротив груди отводим и приближаем).
I love it very much. (руки напротив чуть выше груди отводим и приближаем).
I adore it. I adore it. (руки разводим в верху над головой).

Hands up, hands down!
Hands on hips, spin around!
Turn right, turn left!
Clap your hands, step your feet!
Clap your hands, step your feet!
Ok, thank you very much ! Sit down!
The next task is called "True or False".

(Учитель зачитывает предложения. Если содержащаяся в каждом предложении информация соответствует информации, содержащейся в тексте, то ученик говорит «It's true». Если же информация не соответствует информации, содержащейся в тексте, то ученик говорит «It's false»).

  1. Тhe trained animals are on the ring. (T)
  2. The trained chimps are singing. (F)
  3. The trained dog is big and brown. (T)
  4. The clowns have got sad faces. (F)
  5. The audience likes the show. (T)

5. Аудирование

Стр. 35 упр. 1.

Answer my questions , please: (Один и тот же вопрос можно задавать нескольким детям).

Do you like the circus? Yes I do.

Do you watch circus show on TV? Yes I do

Do you go to the circus? Yes I do.

Why do a lot of people like the circus? Because it is funny and interesting.

I see that all of you like circus

6. Подведение итогов

1) Write down your home task. Look at the blackboard. Your home task is p. 33 ex 4, p. 35 ex 2 .

2) OK, my friends. How do you think who was the most successful at the lesson today?

- I think that ,,,,,, and,,,,,, were the most successful at the lesson today.

3) I agree with you, they will get a "FIVE".

4) And how do you think who was good at the lesson today?

- I think that ,,,,,,,,,were good at the lesson today.

5) OK, they will get a "FOUR", because they had some mistakes.

6) And now I would like to tell you that I am very satisfied with your work.

7) Are you pleased with the lesson?

- Yes, we are.

8)

I wish you good luck.
The lesson is over.
You are allowed to have a break.
Goodbye.

Список источников информации

  1. Английский язык, 5 класс, В 2 ч. Ч. 2: учебник/ Афанасьева О.В., Михеева И.В., Баранова К.М. - 4-е изд., пересмотр. - М. : Дрофа, 2015.