Контрольно-измерительные материалы по основным темам курса "Cambridge English for Schools in Russia". Уровень 1

Разделы: Иностранные языки


Итоговый контроль знаний, умений и навыков имеет большое значение для учащихся. Он помогает каждому школьнику понять и почувствовать, каких успехов он достиг в изучении английского языка, и каковы его недостатки Различные виды тестирования остаются в настоящее время наиболее распространенной формой контроля при обучении иностранным языкам. Объективные оценки, выставленные учителем за выполненные задания теста, являются стимулом для дальнейшей работы учащихся.

Представленное итоговое тестирования по английскому языку охватывает основные темы курса "Cambridge English for Schools in Russia" (уровень I) и соответствует требованиям государственного стандарта.

Проверяется практическое владение учащихся навыками понимания содержания текстов с извлечением основной информации, знание лексических единиц в рамках изученных тем и практическое владение изученными грамматическими структурами.

Тест состоит из 6 заданий. Все задания выполняются в письменном виде на отдельных листах для ответов.

Задания.

I. Установите соответствие тем A – F текстам 1 – 5. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании одна тема лишняя.

 

A. SPORTS FOR HEALTH. B. SEASONS AND WEATHER.
C. EAT WELL! STAY HEALTHY! D. THE SKY IS HISTORY.
E. HUNTING AND CAVEPEOPLE. F. HOLIDAYS IN THE USA.
1. Good food has seven important things. Carbohydrates give you energy. There are carbohydrates in bread, potatoes, rise and pasta. Fats make you strong and give you energy. There are fats in meat cheese and oil. Minerals make your bones and teeth strong. Fibre cleans the inside of your body. There is fibre in nuts and cereals. Water is important for your blood. Vitamins are important for your eyes, bones, hair and for other parts of your body.
2. It takes a long time for light from the stars to come to Earth. From the nearest star to Earth, it takes about 4 years. From other stars, light can take millions of years to come to us! In the sky, we can see how the stars were many years ago, not how they are now.
3. In the south of England it is usually cold in January and February. The nights are very long and the days are short. Sometimes they have snow, but not very often. In March the evenings become lighter and the temperature rises. They almost always have strong winds in April. In summer it is warmer. But they never have hot summers. November and December are cold and windy.
4. There are two types of exercise: anaerobic and aerobic. Aerobic exercises are better for you. You breathe more oxygen, your heart works hard and this helps your body.

In anaerobic exercises you move suddenly and quickly. They make your muscles stronger but they don’t help your heart very much.

5. Cavepeople hunted together in big groups. They hunted mammoths, tigers and bears. They waited for the animals near rivers. The cavepeople killed the animals with spears. They killed the animals for food. They liked to eat the soft meat first (the heart and the brains) and then they cooked the body of the animal. They used the skins to make clothes. Their hunting was very dangerous.
II. Выберите одно слово и каждой группы, которое отличается от других слов. Занесите ответы в таблицу.
1. lemonade, milk, water, sandwich, juice
2. tea, coffee, sugar, rice, tree, bananas
3. cold, sky, hot, windy, strong, warm
4. come, give, cave, grow, write, read
5. tennis, football, swimming, basketball
6. planet, star, grass, space, ship

 

III. Раскройте скобки, употребляя глагол в Past Simple. Занесите ответы в таблицу.

 

Tom 1________ (be) a caveboy. He 2._______ (live) in a cave with 20 other people. Cavepeople 3.______ (live) I big groups and 4._______ (help) each other. There 5._______ (be) many wild animals near the caves. Cavepeople 6._______ (kill) animals for food.

The children’s life 7.______ (be) dangerous. Tom and his friends 8.______ (go) to the river every day to get water. They 9.______ (go) to find fruit and nuts to eat. Sometimes they 10. ______ (find) poisonous fruits and everyone 11.______ (become) ill.

Tom 12.______ (like) to paint. He 13._______ (paint) pictures of the animals he 14.______ (see). He 15._______ (make) his paint from different plants. He 16.______ (keep) his paints in animal bones.

 

IV. Определите пропущенные слова. Занесите ответы в таблицу.

 

1. Fish live in ______.
2. The ground in the rainforests is always _____.
3. Mammals are animals that give ______to their babies.
4. Cavepeople kept their paints in animal______.
5. In Russia it is ______ in winter and it is ______ in summer.

 

V. Определите пропущенную форму глагола to be. Занесите ответы в таблицу.

 

Dinosaurs lived on Earth two millions years ago. They 1. _____ on Earth for more than 100 million years. There 2. _____(not) any people at that time. There 3. _____ a lot of kinds of dinosaurs.

Some of them 4. _____ very big, but other dinosaurs 5. _____ very small. At the time of dinosaurs there 6. _____only one continent. The climate 7. _____ very different from now. It 8._____ hot. Most dinosaurs 9. _____ plant-eaters, but many of them 10. _____ meat-eating animals. One of the biggest dinosaurs 11. _____ the Apatosaurus. It 12. _____ about 25 metres long and it 13. _____ very heavy. Its body 14. _____ long and thick, but its head 15. _____ small. It moved slowly.

 

VI. Выберите much или many. Занесите ответы в таблицу.

 

1. There weren’t _____ cups on the table.
2. How _____ money did you spend?
3. I haven’t got _____ time.
4. Have you got _____ new books?
5. How _____ rainy days do they have in Britain?
6. We don’t have _____ water in summer.
7. There aren’t _____ monkeys in the Zoo.
8. Do we need _____ vitamins?
9. Too _____ food makes you fat.
10. Do _____ aerobic exercises make your heart stronger?

Листы для ответов.

ДАТА                                                  
КЛАСС                                                  
ФАМИЛИЯ                                                  
ИМЯ                                                  

 

I. Установите соответствие тем A –F текстам 1 – 5. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании одна тема лишняя.

 

1. 2. 3.
4. 5.

 

II. Выберите одно слово и каждой группы, которое отличается от других слов. Занесите ответы в таблицу.
1.
2.
3.
4.
5.
6.

 

III. Раскройте скобки, употребляя глагол в Past Simple. Занесите ответы в таблицу.

 

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.

 

IV. Определите пропущенные слова. Занесите ответы в таблицу.

 

1.
2.
3.
4.
5.

 

V. Определите пропущенную форму глагола to be. Занесите ответы в таблицу.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.

 

VI. Выберите much или many. Занесите ответы в таблицу.

 

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

 

Ответы

 

ДАТА                                                  
КЛАСС                                                  
ФАМИЛИЯ                                                  
ИМЯ                                                  

 

I. Установите соответствие тем A –F текстам 1 – 5. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании одна тема лишняя.

 

1. C 2. D 3. B
4. A 5. E

 

II. Выберите одно слово и каждой группы, которое отличается от других слов. Занесите ответы в таблицу.
1. sandwich
2. tree
3. sky
4. cave
5. swimming
6. grass

 

III. Раскройте скобки, употребляя глагол в Past Simple. Занесите ответы в таблицу.
1. was
2. lived
3. lived
4. helped
5. were
6. killed
7. was
8. went
9. went
10. found
11. became
12. liked
13. painted
14. saw
15. made
16. kept
IV. Определите пропущенные слова. Занесите ответы в таблицу.
1. water
2. wet
3. milk
4. bones
5. cold, hot

 

V. Определите пропущенную форму глагола to be. Занесите ответы в таблицу.

1. were
2. weren’t
3. were
4. were
5. were
6. was
7. was
8. was
9. were
10. were
11. was
12. was
13. was
14. was
15. was

 

VI. Выберите much или many. Занесите ответы в таблицу.

 

1. many
2. much
3. much
4. many
5. many
6. much
7. many
8. many
9. much
10. many