Урок в 6-м классе по теме "Wild Animals Which are in Danger of Becoming Extinct"

Разделы: Иностранные языки

Класс: 6


Цели урока.

  1. Обобщить лингвострановедческий материал по теме.
  2. Углубить и расширить знания по теме.
  3. Совершенствовать умения и навыки владения Интернет-сайтом в поисках необходимой информации.
  4. Совершенствовать умения и навыки практического владения языком по следующим видам деятельности: говорению, чтению, письму.
  5. Обучение ознакомительному чтению с последующим выполнением письменных и устных упражнений.

Оформление урока: плакат-эмблема организации по защите вымирающих животных WWF, компьютеры, подключенные к интернет-сайту, необходимые учащимся таблицы (WORKSHEET I), альбомные листы бумаги для создания проекта, цветные карандаши.

План урока.

1. Сообщение темы урока, его задач.

2. Речевая зарядка по теме урока.

3. Краткие ответы-сообщения об истор.ии организации WWF, о жизни некоторых животных, взятых под охрану WWF.

4. Работа над текстом. Проверка понимания прочитанного с дальнейшем выполнением заданий (WORKSHEET I).

5. Написание послания своему ровеснику в будущее о некоторых видах животных, которые находятся на грани исчезновения. Поиск необходимой информации идет через интернет-сайт.

6. Работа в группах.

7. Презентация. Создание информационного постера с изображением некоторых животных, проживающих в разных частях света. В проекте должны быть отражены следующие пункты:

  • название животного;
  • место обитания;
  • что ест;
  • количество на сегодняшний день;
  • представление и защита проекта.

8. Домашнее задание. Создание информационного постера с изображением некоторых животных, проживающих в разных частях света. В проекте должны отражаться следующие пункты:

  • название животного;
  • место обитания;
  • что ест;
  • что пьет;
  • количество на сегодняшний день.

9. Подведение итогов.

Ход урока

1. Сообщение темы урока

Teacher: Good morning boys and girls ! Sit down, please. Let’s start our lesson. The theme of our lesson is “ Meeting with the animals which are in danger of becoming extinct“. Today we’ll speak about the World Wildlife Federation, its functions. Using the Internet site we’ll find some information about the extinct animals, then you’ll write a message to your future friend about the animals which are in danger of becoming extinct and invent your own informational poster about these animals.

Now, look at the blackboard. What is there on it?  What are we going to talk about?

Pupil I: We are going to talk about the World Wildlife Federation, about the animals which are in real danger of becoming extinct.

Teacher: What is the symbol of the WWF?

Pupil II: The symbol of the WWF is Panda.

Teacher: What are the functions of the WWF?

Pupil III: One of the main functions of the WWF is to protect the extinct animals and to increase the number of the animals which are in real danger of becoming extinct.

Teacher: What animals which need our help do you know?

Pupil IV: For example, panda, the Siberian (Amur) tigers, penguins, polar and brown bears.

2. Text-work

Teacher: Now you are given an article about a rare and extinct animal. Read it and then do the exercise below pre-reading activity.

Teacher: What is the title of the article?

P: It is “Save the Pandas“.

T: What do you see on the picture? 

P: The symbol of the WWF and the - picture of the Panda.

T: That’s right. What color is panda? 

P: It’s white and black.

T: Have you ever seen pandas?  If yes, where?

P: I saw it in the Zoo last summer.

3. Reading. (Skimming)

4. After-reading activity

A. Teacher: Answer my questions

1. What are pandas?

2. What do pandas eat?

3. Are they lazy or hard-working animals?  Why?

4. Where do pandas live?

5. Why is panda in real danger of becoming extinct?

6. How do the Chinese government protect pandas?

B. Worksheet I “Save the Pandas“.

Choose the correct word

Worksheet I

Cloze exercise. Choose the correct word.

Pandas are a kind of 1. (bear, meat, fish) and usually they eat 2. (bats, bamboo, carrots). They also like 3. (honey, money, eggs). The big problem is to keep them 4. (closed, happy, alive) since there is a shortage of their food. Though they eat meat, fish and even rats their main type of food is bamboo. The bamboo trees are 5. (appearing, disappearing, disappointing) because the forests are being destroyed to create more land for 6. (farming, breeding other animals, making zoos). Many pandas 7. (have been seek, are dying, are being killed) because there is not enough of the right food. Now the 8. (China, Chinese, Chinaman) government has created 9. (preserves, reserves, serves) for pandas to protect them. It is also important to 10. (bread, breed, breathe) pandas so that their numbers will increase.

5. После проверки выполненного задания учитель предлагает начать оформление послания будущему другу и как образец помогает заполнить таблицу сведениями о панде, полученные после прочтения текста“ Save the Pandas“ .

____________________________________________

Name I Habitat     I Eating Habbits     I Total number

____________________________________________

Panda     in dense bam bamboo About 1.000

                Boo forests

6. Учитель предлагает учащимся разделиться на группы, выбрать старосту (the monitor), который будет представлять работу группы и выбрать название группы. Например, WWF Russia или WWF USA. Группа, представляющая ту или иную страну, ищет в Интернете информацию об исчезающих животных в этой стране. Группа работает самостоятельно. Учитель подходит к каждому ученику и только направляет его работу.

Teacher: You have to split into groups of four or five. Each group has its own monitor, who is responsible for the work of group and for the further oral presentation. You have to choose the name for your group. For example, WWF Russia or WWF USA. It means, the first group has to find out the information about the extinct animals of Russia and the second group has to find the information about the animals which are in danger in the USA.

The teacher doesn’t interfere in the process of working with the Internet-site, only facilitates and helps the students to fill in the table.

7. Заполнив таблицу сведениями о разных животных, например о The Amur Tigers или о The Golden Eagle учащимся предлагается подготовить устную презентацию по готовому образцу:

Oral Presentation

My group is going to tell about the _____________ and _____________

1) The _____________ _____________

They eat _____________

The total number is _____________

2) The _____________ live _____________

They eat _____________

The total number _____________

Bonus !!!

3) The additional facts _____________

Teacher: If your group has finished the monitor is invited to the whiteboard with the oral presentation.

8. Прослушав презентацию трех групп им предлагается создать свой информационный постер-проект о животном, которое находиться на грани исчезновения. В проекте необходимо указать название животного, среду обитания и его привычки. Учащиеся указывают общее количество этих животных на сегодняшний день.

Teacher: Your oral presentations are perfect. Now your groups are supposed to create your own informational poster about the animals which are in danger of becoming extinct. Your group have to draw a picture of the animal, give its physical and behavioral characteristics, describe its habitat. After that the monitor presents the project.

9. Подведение итогов

Teacher: The students have worked in the best way. Your projects are excellent as well. Your marks are: _________. Thank you very much. Good bye, boys and girls.

References:

Michael Harris & David Mower WORLD CLASS level II Longman Group UK Limited

A Simpler English Magazine – Intermediate Level “ Yours“ the Jerusalem POST