How different the world is!

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (284 кБ)


Место в учебном процессе: урок систематизации и обобщения знаний по теме: How different the world is! в рамках поликультурного обучения в 10-м классе.

Класс 10. УМК English 10-11 Английский язык: учебник для 10-11 класса общеобразовательных учреждений/В.П. Кузовлев, Н.М. Лапа и др. - М.: Просвещение, 2011.

Цель урока: систематизировать и обобщить знания по теме: “How different the world is! ”.

Задачи урока:

  • Образовательные: актуализировать страноведческий материал, материал, знания, полученные на предыдущих занятиях;
  • Развивающие: развитие коммуникативных навыков по теме, развитие памяти, внимания и мышления, развитие умения обобщать и делать выводы, повышение мотивации к изучению английского языка.
  • Воспитательные: воспитание уважения к культуре других стран.

Форма урока: игра-соревнование.

Оборудование: компьютер, мультимедийный проектор, призы.

Ход урока

Слайд 1

Teacher: Hello my dear friends. Today we are having an unusual lesson “Who wants to win the million?” The game is based on the information from the previous unit “How different the world is” learnt in the first term.

Слайд 2-9

Teacher: At first we’ll divide on four teams and make casting of lots. On the screen you’ll see a rebus your task is to guess it quicker than your opponents.

Первый ребус – кто будет первым выбирать вопрос, второй ребус – кто будет выбирать вопрос вторым, третий ребус – кто будет выбирать вопрос третьим. Один ребус на всякий случай, вдруг команды разгадают какой-то ребус одновременно.

Жеребьевку провели, команды придумали себе название и в порядке очереди открывают вопросы, на размышление дается 3 минуты, не больше.

Слайд 10

Geography 1

100 $ - What is the longest river in Russia? (The Volga)

200$ - In what country are there severe droughts? (In Australia)

300$ - How many large islands are in the UK? (Two)

400$ - What is the highest mountain in the world? (The Everest)

People 1

100$ - Americans like to volunteer, don’t they? (Yes, they do)

200$ - What nation has more patience? (The British)

300$ - What nation is the most self-confident of all the others? (The Americans)

400$ - What characteristics are typical for Americans? (They are risk-takers, tough, self-confident)

Geography 2

100$ - What is the fourth largest country in the world? (The USA)

200$ - Which country lasts 4500 km from one ocean on the east to another one on the west? (The United Kingdom)

300$ - What climate is in the UK? (Mild)

400$ - What kind of desert area covered with Australia? (Useless deserts)

People 2

100$ - The British are hospitable, aren’t they? (Yes, they are)

200$ - Are the British risk-takers? (No, they aren’t)

300$ - What means “self-confident”? (Самонадеянный)

400$ - What means “toughness”? (Выносливость)

Russia

100$ - Which lake is the deepest one in Russia? (The Baikal)

200$ - Is there the Lake District in Russia? (No, there isn’t)

300$ - Where is situated The Black Sea? (In south-eastern)

400$ - Why do Russians not cut shrubs? (Собственноемнение)

Teacher: So the questions are over. Let’s count your scores and know the winner.

Вручаем призы и благодарим за урок.

Список литературы.

  1. Английский язык: учебник для 10-11 кл. / В.П. Кузовлев, Н.М. лапа, Э.Ш. Перегудова. – М.: Просвещение, 2011. – 336 с.
  2. Рабочая тетрадь: 10-11 кл. / В.П. Кузовлев, Н.М. лапа, Э.Ш. Перегудова. – М.: Просвещение, 2006. – 96 с.