Открытый урок по английскому языку "Healthy food vs junk food"

Разделы: Иностранные языки


Цель урока: обобщить и систематизировать знания учащихся по теме “Healthy food and junk food”.

Задачи:

  • Образовательная: формирование лексических умений и навыков устной речи с использованием усвоенного лексического и грамматического материала.
  • Развивающая: формирование коммуникативной компетенции учащихся; формирование активного словаря по теме.
  • Воспитательная: воспитание культуры здорового питания; расширение знаний о влиянии различных продуктов питания на организм.

Оборудование: компьютер, колонки, мультимедийная презентация (Приложение), раздаточный материал (Приложение 2), видеоролик.

Тип урока: комбинированный.

Ход урока

I. Организационный момент.

Teacher: - Good morning children. Sit Down.

- What do you eat for breakfast today?

Pupils: -I eat cereal and tea.

- I eat sandwiches and a glass of milk...

Teacher: - What do you usually eat at McDonald's and Subway?

Pupils: - I usually eat Hamburger and milkshake.

- I usually eat cheeseburger, juice and ice-cream...

II. Формулирование цели урока

Teacher: - Look at the picture and guess the theme of our lesson today. (Слайд 1)

Обучающиеся угадывают тему урока.

Teacher: - Yes, that’s right it’s healthy food vs. junk food.

III. Активизация лексики

Teacher: -Let’s distribute food to healthy and junk sections. (Слайд 2)

Обучающиеся распределяют вредную и полезную пищу по категориям.

IV. Развитие навыков устной речи, чтения и аудирования по теме “junk food and healthy food”.

Teacher: -The main question up to now is what the junk food is? (Слайд 3)

Pupils: - I think junk food is hamburger and milkshake.

- I think junk food is crisps and chips...

Teacher: - I would like you to read the text about the harm of junk food.

Обучающиеся читают текст вслух. (Слайды 4-7)

Teacher: - Now match words and definitions on our lesson theme. Terms are underlined in the text. (Слайд 8)

Обучающиеся соотносят понятия и определения.

1) soft drink a) very very fat
2) crisps b) make smth bad
3) to put on weight c) sweet non-alcoholic carbonated water
4) obese d) very bad disease which is hard to cure
5) convenience food e) salty little fried pieces of potatoes
6) to spoil f) to spend calories
7) cancer g) get more kilos
8) a nutritional value h) to use supplies
9) high-calorie i) an amount of calories more than needed
10) to store j) to keep
11) to consume k) value expressed in calories
12) to use up l) a complete meal, that has been pre-prepared commercially

Teacher: - Do you know that your favorite food is not healthy?

- That’s why I would like to show you some video about the fact. (Слайд 9)

- You shouldn’t simply watch the video but also do the assignment on the statements with choosing true, false and not stated.

Обучающиеся смотрят видео и определяют верны или неверны утверждения, либо о них не говорится в видео.

Teacher: - Let’s check the results (Слайд 10)

  1. Fast food salads calories can be equal to the burger's one. T
  2. Pre-bottled smoothies contain up to 20 grams of sugar only. F
  3. Instant oatmeal has additional carbos. NS
  4. Flavors adds 12 grams of sugar to an instant oatmeal. T
  5. Veggie chips has 100 grams of fats. NS
  6. Protein bars contain more than 40 grams of carbos. T

Teacher: -In order to support the previous video please watch out another one about the food and different components in it. (Слайд 11)

Обучающиеся смотрят видео дают определение полезной еды.

Pupils: - I think healthy food is fruit and vegetables...(Слайд 12)

Teacher: - After the definition of healthy food I’ve prepared the questionnaire “Are you a healthy eater? ”. (Слайды 13-18)

Обучающиеся выбирают понравившиеся варианты в анкете.

Teacher: - Count your scores and let’s check the results. (Слайды 19-20)

Teacher: - So, how should I eat healthy food? Please watch the next video and give me as much advices as you can. (Слайд 21)

Обучающиеся смотрят видео, по просмотру дают как можно больше советов по правильному питанию.

Pupils: - I think you should drink more water.

- I think you should limit junk food...

VI. Творческое задание. Работа в парах.

Teacher: -Work in pairs. So, the slide contains different types of products. Work in pairs, choose your favorite products into basket and convince us it’s the best option to buy! (Слайды 22-27)

USEFUL PHRASES:

need it for a strong body; contain vitamin, minerals, protein; high in vitamins; low in fat; gives you energy;

PLAN:

There is/are ... in our basket.

I’m sure that it’s the best option because our food contains much/many ... which is/are good for your health!

You need it for... .

You can live better if you eat our food!

It is... .

It gives you ...

It makes you ... . Choose our food and you will live longer and happier!

Обучающиеся выходят к доске, выбирают и помещают понравившиеся продукты в корзину, потом объясняют выбор продуктов, используя план.

VII. Рефлексия.

Teacher: -Now, do you know what food is healthy and unhealthy for you?

- Let’s try to value your impressions after our lesson.

Анкетирование

1.На уроке я работал активно / пассивно
2.Своей работой на уроке я доволен / не доволен
3.Урок для меня показался коротким / длинным
4.За урок я не устал / устал
5.Мое настроение стало лучше / стало хуже
6.Материал урока мне был понятен / не понятен полезен / бесполезен интересен / скучен легким / трудным

VIII. Подведение итогов урока.

Teacher: - Dear children! You work hard today: You spoke English, wrote, read and did different tasks and you have good results! - The lesson is over. Goodbye!

Teacher: - For your homework, I would like you to present your daily menu consisting of three meals with an explanation using products from the lesson.

Ресурсы.

  1. Видео “Foods You Thought Were Healthy But Actually Aren't” - https://www.youtube.com/watch?v=Ol6-3fAPDxM
  2. Видео “Calories In Junk Food Vs Healthy Food” - https://www.youtube.com/watch?v=44UPL9ABzng