Заключительный урок по теме "Продукты" в 3-м классе по УМК Биболетовой М.З. "Enjoy English 3"

Разделы: Иностранные языки


Цели урока:

  1. Активизация лексики по теме "Продукты".
  2. Развивать умения и навыки диалогической речи с использованием игровых технологий.
  3. Совершенствовать технику чтения вслух на основе знания основных правил чтения.
  4. Учить читать и понимать текст, построенный на знакомом языковом материале.

Оборудование: Проектор, интерактивная доска, картинки с изображением продуктов.

Ход урока

Организационный момент.

Т: Good morning, dear boys and girls.

T: I am glad to see you. Sit down, please.

Let's begin our lesson. The topic of our lesson is "Food and Shops". Today we'll go shopping.

Фонетическая разминка.

T: Look at the blackboard. You can see some words there. Let's remember the English sounds and read the words.

(Мультимедиа приложение "Enjoy listening and playing". L.7 ex.3.)

Повторение лексики по теме "Продукты".

T: There are a lot of tasty things to eat. Look at the pictures and remember the words. What can you buy in the shop?

P: Milk.

T: Altogether. I can buy milk.

P: Butter. I can buy butter.

OK. Well done.

P: Cheese, tea, coffee, bread, cake, bananas, oranges, apples.

T: OK. Well done.

Развитие грамматических навыков.

T: Now listen the next task. Мы знаем, что в английском языке перед существительными ставится артикль a/an или слово "some". Скажите когда, мы ставим артикль, а когда местоимение "some". OK. That's right. Now look at the blackboard. Choose the words which refer to some and to the article a/an. Will you?

some a/an
bread orange
meat banana
sugar sandwich
butter ice-cream
soup apple
   

Развитие лексических навыков.

T: I see you know all the words. Мы с вами повторили все слова. And now we are going to the shop. И сейчас мы отправляемся в магазин. We have for shops today: Green shop, Sweet shop, White shop and School shop. Look, what can you buy in the Green shop?

P: I can buy oranges, bananas, cabbage, lemons and apples.

T: What can you buy in the White shop?

P: I can buy eggs, ice-cream, milk, cheese, butter in the in the white shop.

T: What can you buy in the Sweet shop?

P: I can buy bread, cake, sweets, and tea in the Sweet shop.

T: And what about this shop? What can you buy in the School shop?

P: I can buy pen, pencil, rubber, workbook, textbook in the school shop.

T: Now, listen to the dialogue between Miss Chatter and Dino and click on the things they want to buy.

(Мультимедиа приложение "Enjoy listening and playing", L.15 ex.1).

- Drag the names to the shops.

- Drag the things to the right shop.

- OK! Well done!

Физкультминутка.

T: I see you are tired. Let's have a rest.

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes,

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes,

And eyes, and ears, and mouth, and nose,

Head and shoulders, knees and toes, knees and toes.

Развитие диалогической речи.

T: Now let's work in groups. Это - первая группа, это - вторая, это - третья и вы - четвертая группа. Представьте себе, что вы находитесь в одном из наших магазинов. Эта группа отправляется в овощной магазин. Один из вас будет продавцом "a shop assistant" , остальные будут покупателями "buyers". Я отдаю вам продукты из этого магазина. Вы отправляетесь в кондитерский магазин.

Ваша группа отправляется в молочный магазин, а вы в школьный. Постарайтесь разыграть диалоги. Don't forget to say: "Good morning" and "Good buy".

1 P: - Hello!

2 P: - Good morning!

1 P: - Give me some ham and a sandwich, please.

2 P: - Here you are!

1 P: - Thank you.

2 P: - You are welcome.

Развитие навыков чтения.

T: Now we shall read the story about Rocky. It's ex.6 p.28. Rocky is a parrot. After your reading, you must answer the question: "Can the birds read?" Let's read one by one.

Now answer the question "can the parrot read?"

Complete the sentences, ex.7 p.28.

Fine! Very good! Now let's sing the song "The more we are together".

(Мультимедиа приложение "Enjoy listening and playing", L.3)

The more we are together,
Together, together,
The more we are together,
The happier we are.

For my friend is your friend
And your friend is my friend.
The more we are together,
The happier we are.

The more we sing together,
Together, together,
The more we sing together,
The merrier we are.

For his friends are her friends
And her friends are his friends.
The more we sing together,
The merrier we are.

The more we dance together,
Together, together,
The more we dance together,
The happier we are.

For our friends are their friends
And their friends are our friends.
The more we dance together,
The happier we are.

Подведение итогов урока.

T: Thank you for your work. Today, as usual, you were active and worked well.

Your marks for the lesson: :..

Write down your homework P.T. Ex. 1, 2 p.20

We have some minutes. Let's play. Complete my sentences.

Вкуснотища! Very good!
Пищу называют food.
Если к чаю ждешь ты друга,
К чаю нужен сахар, shugar,
И еще варенье, jam
Это следует знать всем.
Надо щедрым быть с друзьями
И делиться медом, honey,
Дружбу только укрепит
Сладкая конфета, sweet.
Даже сытый человек
Съест пирожное, cake.
Наслажденьем будет райским
Съесть мороженое, ice-cream.
Колбасу люблю я очень
По-английски это sausage.
При виде мяса кот урчит,
Мясо по-английски meat.
Очень любит зайчик серый
Есть морковку летом - carrot.
Бутерброд с ветчиной я ем,
Ветчина конечно : ham.
Кило сыра съел кот Маркиз,
Сыр, сырочек будет :cheese.

Fine! Very good!

The lesson is over. Good buy.

4.01.2010