Открытый урок английского языка по теме "Pizza lesson". 3-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 3


Тип урока: повторение и закрепление полученных знаний с использованием информационных технологий.

Цель урока: к концу урока учащиеся представят рисунки школьной формы их мечты и ее описание.

Задачи:

  • Образовательная: формировать умения фиксировать, обрабатывать и хранить информацию.
  • Воспитательная: формировать устойчивый интерес к изучаемому языку.
  • Развивающая: развивать мышление, языковую догадку.

Развитие умений:

а) языковых:

- умение извлекать информацию из прослушанного текста,
- умение строить монологическое высказывание;
- умение воспринимать информацию на слух.

б) надпредметных

- умение определять цель своей деятельности;
- умение работать в команде;
- умение работать с информацией;
- умение оценивать и рефлексировать.

Практическая:

  • Совершенствовать навык аудирования;
  • Формировать умение строить высказывания на английском языке в рамках заданной темы с использованием изученного лексического материала;
  • Создать условия для систематизации знаний учащихся по теме.

Оснащение урока:

  • компьютер с выходом в Интернет,
  • проектор и экран, интерактивная доска,
  • программное обеспечение –Tux Paint, Internet Explorer,Skype, презентация Microsoft Office Power Point.

Материалы: карточки

Интернет-ресурсы :http://www.britishcouncil.org/kids, http://www.youtube.com.

Ход урока

I. Engage

Step 1. Task 1.

Teacher: Good morning, children! I`m glad to see you! You may take your sits! How are you today?

Pupils: Greet the teacher and take their sits, answer the teacher`s questions.

Teacher: What`s your favourite food?

Pupils: Tell about their favourite food.

Step 2. Task 2.

Teacher: Now we are you going to listen to the children and you are to tell me what kind of food they like eating.

Pupils: Listen to the children and name their favourite food.

http://www.britishcouncil.org/kids

Step 3. Task 3.

Teacher: I`d like you to listen to the song and name the food we`re going to speak about at our lesson.

Pupils: Listen to the song and name the topic of the lesson.

http://www.youtube.com.

II. Study

Step 1. Pre-listening

Task 1. Matching

Teacher: Do you like pizza? What ingredients do you like more? Look at the interactive board and match the words with the pictures.

Pupils: Answer the teacher`s question and match the words with the pictures.

Step 2. While-listening

Task 2.

Teacher: Children, today we have a guest from Germany he will tell us about his favourite pizza, listen to him and tick the ingredients you hear in your cards.

Pupils: Listen to the guest (video, Skype) and tick the words in the cards.

Step 3. Post-listening

Task 3.

Teacher: Now work in pairs and discuss the ingredients you`ve matched and after that name them.

Pupils: Work in pairs and discuss the recipe of the pizza, name the ingredients.

III. Activate

Step 1. Task 1.

Teacher: Work on the computers and draw your own pizza.

Pupils: Create their own recipes working on the computers (Tux Paint).

Step 2. Task 2.

Teacher: Now, please, look at the interactive board and present your recopies using the structure We have some ..../ We have a/an....on our pizza.

Pupils: Present their recipes using the structure We have some ..../ We have a/an....on our pizza.

Teacher: What did you like at our lesson? What have you known and learnt today?

Have we known how to share your pizza recipes?

Have we learnt and reviewed new words?

I think, all this information will help you to do your home task. You should put down the recipe of your favourite pizza.

Pupils: Share their opinions about the lesson and what they have learnt. Put down their homework.