Урок в 6-м классе "Проблемы здоровья" к УМК В.П. Кузовлева

Разделы: Иностранные языки


Цели и задачи урока:

1. Практические:

– формирование коммуникативной компетенции учащихся: речевой, учебно-познавательной.

2. Развивающие:

– развитие речевых способностей, памяти, мышления, рассуждения, воображения, внимания, восприятия;
– способствовать развитию аналитической и сопоставительной деятельности.

3. Образовательные:

– формирование целостного представления проблемы, рассматриваемой на уроке;
– расширение кругозора учащихся.

4. Воспитательные:

– формирование у учащихся чувства самостоятельности;
– формирование способностей к успешной самореализации.

Используемые технологии:

– информационно-коммуникативная.

Учебное оборудование:

– ПК;
– мультимедийный проектор;
– проекционный экран.
– магнитофон.

Ход урока

1. Организационный момент.

Сообщение темы и целей урока.

Good morning, children! Get ready for the lesson. Today we are going to speak about health problems. (Слайд № 1)

What date is it today?

2. Фонетическая разминка.

Look at the blackboard. You can see some words on it. Repeat them after me all together.

|t|: tall, foot-feet, stomach, tail.
|r|: red, brown, ready.
|d|: head, had, dark, body.
|O|: tooth-teeth, think, thank.

3. Речевая разминка.

Now let’s practice your speaking skills. Look at the picture.(Слайд № 2)

What can you see in it? Give me the full answers, please.

Pupil: It’s a prehistoric man.

How do you think is he a strong man?

Pupil: Yes, he is a strong man.

Is he thin or fat?

Pupil: He is fat.

Are his legs and arms strong?

Pupil: His legs and arms are strong.

Is his hair long or short?

Pupil: His hair is long.

What colour is his hair?

Pupil: His hair is brown?

And now once again tell me please what’s the English for (дети переводят с русского на английский слова, обозначающие части тела).

4. Развитие навыков чтения. Повторение лексики “Части тела”.

Look at your sheets of paper. You will read the text about a prehistoric woman.(дети читают и переводят текст о доисторической женщине на листе № 1).

Answer my questions:

  1. What were her arms?
  2. Pupil: Her arms were long.

  3. What were her feet?
  4. Pupil: Her feet were flat.

  5. What nose did she have?
  6. Pupil: She had a large nose.

  7. What was her neck?
  8. Pupil: Her neck was short and thick.

  9. What were her eyes?
  10. Pupil: Her eyes were big, intelligent and dark brown.

  11. What colour were her teeth?
    Pupil: Her teeth were white.

5. Физкультминутка.

6. Ознакомление с новой лексикой по теме “Проблемы здоровья”.

Look at the picture. These are new words for you to learn.

(Новая лексика на слайде №3).

What problems do these people have? (Дети смотрят на слайд № 1 и определяют у кого какие проблемы со здоровьем, используя новую лексику урока)

Например: She has a headache. He has a stomachache.

7. Развитие навыков аудирования (диск к учебнику 6 класса В.П.Кузовлева)

You will listen to the information. But before you should read the task on your sheets of paper № 1. (Дети читают и переводят задание и слова перед аудированием на листе № 1). Now listen attentively. You are going to hear it twice. (дети слушают 2 раза и записывают пропущенные слова).

Затем несколько человек записывают пропущенные слова на доске. Читают, переводят.

8. Повторение Present Perfect и Past Simple Tense.

Let’s brush up in our memory our grammar: Present Perfect and Past Simple Tenses.

(Дети говорят, когда они употребляют эти времена, какие вспомогательные глаголы им в этом помогают и вспоминают слова-помощники, которые указывают на эти времена. Слова они пишут на доске в два столбика).

9. Развитие навыков диалогической речи.

Make up your own dialogues, use the words given. Look at the examples. (Лист № 2)

(Учащиеся составляют свои диалоги, используя новые слова урока и глядя на примеры. Дети проговаривают свои диалоги в парах.).

10. Подведение итогов урока. Домашнее задание.

  1. Учить новые слова урока. A headache, a toothache, an earache, a stomachache, a backache, a sore throat, a cold, the flu, to feel well, to feel awful.(Лист № 2)
  2. Учить составленные учащимися диалоги.(Лист № 2) (Card № 1)

PREHISTORIC WOMAN

She was 140 cm tall. She walked on strong legs and flat feet. Her arms were very long in proportion to her body. She had a large nose. Her head was large on a short thick neck. Short brown hair covered her legs, shoulders and her back. There was no hair on her stomach. She had big, intelligent, dark brown eyes, her teeth were white.

(Card № 2)

Make up your own dialogues, use the words given:

Toothache, earache, headache, backache, stomachache, the flu, a sore throat

EXAMPLE:

  • Have you ever had a cold?
  • Has your leg ever hurt?
  • Yes, I have.
  • Yes, it has.
  • When was it?
  • When did it hurt?
  • It was two months ago.
  • A week ago.
  • Have you ever had…………?
  • Has your ………. ever hurt?
  • Yes, I ……….. .
  • Yes, it ………. .
  • When was it?
  • When did it hurt?
  • It was ………………… .
  • …………….. .

Hometask:

  1. Learn these words by heart: Toothache, earache, backache, stomachache, headache, a cold, a sore throat, the flu, hurt (hurt, hurt).
  2. Learn the dialogues you have made at the lesson by heart.

Презентация